Головна » Статті » Мої статті

Нові Базові стандарти освіти
Нові Базові стандарти освіти
 
Ключові  компетентності визначені Державним стандартом базової і повної середньої освіти:
  •       Соціальні
  •       Комунікативні
  •       Інформаційні 
  •       Саморозвитку  й самоосвіти
  •       Здоров'язберігаючі 
Чим особливий урок інформатики?
  1.     Наявність спеціалізованої техніки на уроці
  2.     Висока мотивація до навчання на уроці
  3.     Спеціальним чином оформлений кабінет інформатики
  4.     Наявність у кожного учня особистого ПК та доступу до загальних ресурсів
  5.     В більшості випадків учні відповідають з місця а не перед класом.
  6.     Виконання особистісно-значимого продукту на уроці, отримання кінцевого результату і оцінки вчителя та однокласників
  7.     Задачі, що розв'язуються на уроках інформатики стосуються різних предметів
  8.     Комп'ютер використовується як об'єкт вивчення та засіб для навчання
 
Навчання технологій отримання знань 
  • Вивчення пропедевтичного курсу “Сходинки до інформатики” , 2 клас 
  • Вивчення курсу «Інформатика», 5 клас 

Підручники з інформатики. Які вони?!

  1. Програма інтегрованого курсу «Сходинки до інформатики» 
  2. Підручник «Сходинки до інформатики». Автори: Рівкінд Ф. М., Ломаковська Г. В., Ривкінд Й. Я., Колесников С. Я.
  3. Робочий  зошит «Сходинки до інформатики» авторів Андрусич О. О., Гордієнко С. І.
  4. Програма курсу "Інформатика»
  5. Підручник  «Інформатика». Автори: Ривкінд Й. Я., Ломаковська Г. В., Колесников С. Я.
  6. Робочий  зошит «Інформатика» авторів Андрусич О. О., Гордієнко С. І.

Зміст та призначення робочих зошитів з інформатики

Робочий зошит є невід’ємною складовою навчально-методичного комплекту з курсу “Інформатика. 5 клас”. Сторінки зошита містять вправи до кожного уроку, які відповідають змісту підручника, зокрема рубриці “Запитання та завдання”. Окрім того, зміст зошита доповнює, розширює і поглиблює матеріал підручника.

Виконання поданих у зошиті завдань сприяє засвоєнню матеріалу теоретичної частини уроку, закріпленню навичок, отриманих під час практичної роботи з комп’ютером, повторенню раніше вивченого матеріалу.

Багато вправ спрямовано на розвиток логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви, фантазії, творчих здібностей дітей. Деякі завдання є пропедевтичними: формують у учнів пізнавальну мотивацію, готують їх до сприйняття нового матеріалу.

На роботу з зошитом доцільно відводити 10-15 хвилин кожного уроку.

Другокласники – це діти семи – восьми років. Вони зазвичай повністю володіють комп’ютером, але системне вивчення інформатики має сенс саме з другого класу.

Методичний матеріал для вивчення інформатики у 2 класі: http://shkola.ostriv.in.ua/publication

Використання інформаційних технологій

  • Використання мережі Інтернет
  • Необхідна  умова інформатизації освіти
  • Нові  потужні можливості для вчителів і для учнів
  • Сайт школи сьогодні стає центром для організації дистанційного навчання
  • Інтернет-проекти
  • створення медіатеки електронних навчальних посібників, наочностей тощо
  • проведення майстер-класів для вчителів з методики використання мудьтимедійних технологій
До питання оцінювання

Вміло користуючись педагогічною оцінкою, ми закладаємо основи формування у учнів об'єктивно оцінювати хід і результати своєї діяльності, стимулює розвиток навчальних мотивів, створює атмосферу доброзичливості у класі, що необхідно для підтримки в учнів почуття власної гідності, доброти і чуйності, бажання працювати разом із однокласниками.

Нові базові стандарти для вчителів інформатики

1. Для вчителів інформатики 2-х, 5-х, 8-11-х класів в основу навчання рекомендовано покласти компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання інформатики є сформовані на основі здобутих знань, вмінь і навичок, досвіду навчальної та життєвої діяльності, вироблених цілісних рекомендацій, позитивної мотивації , ІКТ-компетентність та ключові компетентності: інформаційно-комунікаційна, навчальна, комунікативна, математична, соціальна, громадянська, здоров’язбережувальна.
2. За основу навчання взяти застосування навчальні, індивідуальні та групові проекти, орієнтовані на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну чи групову та науково-дослідну.
3. Вчителям рекомендовано використовувати диференціацію навчання відповідно до запитів, нахилів та здібностей учнів. Проводити інтелектуальні конкурси і творчі змагання з метою популяризації ІКТ, розвитку креативності учнів.
4.Та головним питанням  ставиться досягнення здобутків учнями при дотриманні санітарно-гігієнічних норм у роботі з інформаційно-комунікаційними системами.
 
З метою уникнення перевантаження впродовж вересня-жовтня на четвертих уроках нам рекомендують використовувати нестандартні форми організації навчального процесу. Протягом цього часу можна планувати проведення окремих навчальних занять у формі уроків-екскурсій, уроків-імпровізацій, уроків-ігор, уроків-театралізацій тощо.
 
Успішність самореалізації учнів тісно пов'язана із мікрокліматом в учнівському колективі. Важливо, щоб ми, вчителі, створювали ситуації, які б дозволяли учневі проявляти ініціативу, мати право на помилку, на власну думку, брати участь у спільній діяльності, працювати в умовах альтернативи, створювати демократичну атмосферу навчання.
Звертається увага на те, що в центрі уваги кожного із нас мають бути особливості спілкування учнів, атмосфера на уроці, рівень підготовленості та самостійності учнів.  
 
 
 
Категорія: Мої статті | Додав: Галина (21.11.2014)
Переглядів: 253 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar