Головна » Статті » Мої статті

Проектна робота на уроках інформатики

Проектна робота на уроках інформатики

 

Останнім часом ми досить часто чуємо таке поняття як "проектна технологія". І в останні роки стали приходити рекомендації Міністерства освіти та науки щодо їх впровадження під час викладання уроків інформатики.

Навчання на основі проектної технології сприяє кращому засвоєнню матеріалу і розвитку навичок зіставлення, класифікації, аналізу та синтезу знань учнів на уроках.

Предметні технології використовуються вчителем під час уроків інформатики для розв’язання проблемних задач, які виникають на уроках. Для того, щоб урок був цікавим та ґрунтовним – дитину треба навчити мислити

Проекти можуть бути короткострокові та довгострокові.

Приклади короткострокових проектів (в рамках вивчення програмного матеріалу):

  • Створення анімованої інтерактивної казки для учнів молодших класів в середовищі PowerPoint "Безпека дітей в Інтернеті"
  • Тестуючі системи в середовищі PowerPoint;

Також проектні технології на уроках інформатики застосовуються для вирішення великих завдань. Тоді використовуються довгострокові проекти, що займають кілька уроків і учні виконують самостійну пошукову, дослідницьку діяльність в позаурочний час.

Довгострокові проекти не можуть проводиться занадто часто, перетворюючись на щось повсякденне. Ці проекти поступово переростають у науково-дослідні роботи.

Приклади довгострокових проектів із власної практики викладання на уроках інформатики:

  • "Моя Україна"
  • "Мій рідний край  Хмельницький»".
  • Інтерактивна книга «Народні казки»
  • Електронні посібники.

Переваги між короткостроковим та достроковим проектом, звичайно ж є, але кожен тип проекту на уроці інформатики переслідує свою педагогічну та методичну мету. Під час роботи над короткостроковим проектом учні вчаться працювати в команді, швидко розподіляти обов’язки (а не "звалювати" свою роботу на інших учнів) і швидко приймати рішення та представляти результат колективної роботи.

Під час роботи над довгостроковим проектом учні вчаться працювати в команді тривалий час, правильно розподіляти свої обов’язки та час.

Робота над проектом включає наступні етапи:

 

  • Постановка мети: виявлення проблеми, формулювання завдань.
  • Обговорення можливих варіантів дослідження, порівняння передбачуваних стратегій, вибір способів рішення.
  • Самоосвіта і актуалізація знань при консультаційній допомозі вчителя.
  • Продумування ходу діяльності, розподіл обов'язків (при роботі в групах).
  • Дослідження, вирішення конкретних задач.
  • Узагальнення результатів, висновки.
  • Реалізація проекту.
  • Аналіз успіхів і помилок.

 

Для вчителя використання на уроках інформатики це досить не проста робота. Учні спочатку діляться на групи як ті, хто дружать. Через певний час більшість дітей починає розуміти, що ділитися на групи потрібно не тільки за дружніми стосунками, але й за розумовими можливостями та вміннями. І тут знову потрібен вчитель, який ненав’язливо (головне тактовно) пропонує слабшому учневі змінити робочу групу. На словах це просто зробити. Але саме вчитель повинен продумати, як само це зробити: не принизити перед іншими і дати можливість учневі спробувати себе в іншій роботі, не "вбити" в дитини бажання працювати.

Саме використання проектної технології на уроках інформатики дає можливість зробити уроки цікавими, змістовними, наладити кращий зв'язок у сумісній роботі з учнями, тобто навчити їх правильно мислити. А саме це зараз є однієї з головних задач навчання та виховання учнів у сучасному світі.

Категорія: Мої статті | Додав: Галина (23.11.2014)
Переглядів: 358 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar